top of page

101 רעיונות להכנסה פסיבית

מה זו בכלל הכנסה פסיבית?


למונח הכנסה פסיבית יש שם קצת מטעה. הדרך המדויקת היותר להגדיר הכנסה פסיבית הוא ניתוק הקשר בין שעות העבודה לבין ההכנסה.

כי זה בדיוק מה שזה, היכולת להמשיך לייצר הכנסה בלי קשר לשעות העבודה שלנו. זו הכנסה שיכולה להמשיך להיכנס גם אם נפסיק להשקיע שעות עבודה.

הכנסה פסיבית נוצרת על ידי עבודה אקטיבית. בכל סוג הכנסה פסיבית שיש, צריך להשקיע עבודה אקטיבית כדי ליצור אותה וכדי לתחזק אותה. זה לא אומר שאנחנו פסיביים לחלוטין בהתנהלות, זה רק אומר שההכנסה לא תלויה ישירות בשעות העבודה שלנו.

למה חובה לייצר הכנסה פסיבית?

אם אתם קוראים מדריך זה, אני מניחה שהבנתם שבמציאות של היום מסוכן יותר לא להשקיע. הנוסחה שעבדה פעם של למצוא עבודה טובה, לא עובדת יותר!

תוחלת החיים עולה – אנחנו חיים יותר ויותר שנים אבל לא עובדים יותר שנים כדי לממן את תוחלת החיים הזו.

יוקר המחיה עולה – אנחנו רואים את זה כל הזמן, האינפלציה עולה, אך המשכורות לא תמיד עולות בהתאם.

לא ניתן לסמוך על הפנסיה – הישראלים כבר הבינו שפנסיה זה לא מה שסיפרו לנו. חייבים להשקיע כדי שלא נצטרך לחטט בפחי אשפה או להיות תלויים בילדים בגיל פנסיה.

ריבית נמוכה – על הכסף בבנק לא מקבלים כמעט כלום,

קושי במציאת עבודה בגיל מבוגר – בגילאים מבוגרים, גם אם תרצו לעבוד לא בטוח שתמצאו עבודה מתאימה.

חוסר עזרה של המדינה - בואו נודה באמת, אי אפשר ולא היינו רוצים להיות במצב בו אנחנו תלויים כלכלית בשירותי הרווחה.

מכל הסיבות הללו, לייצר הכנסה פסיבית שאינה תלויה בשעות העבודה שלנו היא איננה מותרות אלא הכרח מציאות!

הדרכים לייצר הכנסה פסיבית

ישנם שני משאבים שניתן לייצר באמצעותם הכנסה פסיבית: זמן וכסף. רוב הדרכים לייצר הכנסה פסיבית שתראו יהיו מורכבות או מהשקעה של הזמן שלנו או מהשקעה של הכסף שלנו.

הכנסה פסיבית מכסף

הכנסה כזו נוצרת לרוב די מהר מכסף שיש לנו. הכנסות פסיביות מכסף נוצרות על ידי השקעת הכסף בנכסים מניבים אשר מספקים שירות כלשהו שעבורו מקבלים תשלום. הכנסה פסיבית מכסף היא מוגבלת לסכום ההשקעה הראשוני לרוב כאחוזים מתוך סכום ההשקעה הראשוני. הכנסות פסיביות מכסף נוטות להיות יציבות וקבועות יחסית.

הכנסה פסיבית מזמן

הכנסה פסיבית על ידי השקעת הזמן שלנו היא יצירת הכנסה פסיבית יש מאין. הרעיון הוא ליצור בכוחות עצמנו נכס שמניב עבורנו הכנסה באופן שוטף.

פוטנציאל ההכנסה של נכסים מזמן הינו אינסופי וניתן להגדיל את ההכנסות מהם באופן שוטף. ההכנסות מנכסים פסיביים מזמן אינן תמיד יציבות ולרוב ידרשו יותר תחזוקה כדי לפעול.

הכנסה פסיבית על ידי השקעת הזמן שלנו היא יצירת הכנסה פסיבית יש מאין. הרעיון הוא ליצור בכוחות עצמנו נכס שמניב עבורנו הכנסה באופן שוטף.

פוטנציאל ההכנסה של נכסים מזמן הינו אינסופי וניתן להגדיל את ההכנסות מהם באופן שוטף. ההכנסות מנכסים פסיביים מזמן אינן תמיד יציבות ולרוב ידרשו יותר תחזוקה כדי לפעול.












איזה הצעה פסיבית מתאימה עבורך?

אם הגעת עד לכאן, נחשפת ל-101 דרכים שניתן לייצר בהם הכנסה פסיבית! אני סמוכה ובטוחה שמתוך 101 הדרכים הללו, יכולת לא מעט הכנסות פסיביות שמעניינות אותך.


•מה ההכנסה הפסיבית שמתאימה לך?

•איזו מההכנסות הללו הכי מעניינת אותך?

•במה היית רוצה להתחיל להרוויח כסף?


עכשיו, אחרי שנחשפת לכל ההזדמנויות ליצירת הכנסה פסיבית ואחרי שבחרת מה שמעניין אותך הגיע הזמן לעשות את הצעד החשוב ביותר, לפעול!


--

מוזמנים להאזין גם לפרק הפודקאסט שלי על הספרים שיעזרו לך להגיע לעצמאות כלכלית

בו אירחתי את יערה נשיא, מנהלת הקהילה כאן :)



לקבלת עדכונים על תכנים, אירועים והטבות

נרשמת בהצלחה!

bottom of page